Het is nu 20 nov 2019 22:08

kweken van Archispirostreptus gigas

Miljoenpoten.
  • Auteur
  • Bericht

kilianosandy

kweken van Archispirostreptus gigas

Bericht24 maart 2013 21:52

beste medekwekers,

ik ben in het bezit van 3 miljoenenpoten,twee vrouwkes en een manneke,(of hoe zeg je dat van die ),en zou dat mogelijk zijn om ermee te kweken,als het niet kan of lukt,geen probleem hoor,schitterende dieren om naar te kijken wat ze doen
alvast bedankt

mvg bart

Regi

Re: kweken van Archispirostreptus gigas

Bericht15 apr 2013 23:17

Hoi Bart,

heb vroeger ook A.gigas gehad, en daar mee gekweekt. In Duitsland waar deze hobby wat uitgebreider is wordt al een aantal jaren regelmatig nakweek aangeboden. Wat dat betreft vind ik het jammer dat in de handel nog steeds veel wildvang word aangeboden. Kweken kan dus als de omstandigheden goed zijn ingericht voor miljoenpoten. Een hele dikke bodemlaag humus en gevarieerd voedsel is hier wel voor nodig. Daar is op dit forum al een hoop informatie over te vinden gelukkig.
Succes!

kilianosandy

Re: kweken van Archispirostreptus gigas

Bericht26 mei 2013 21:29

daar zi heb mijn beestjes verhuisd naar hun nieuwe verblijfplaats,mijne bak van 1.5x0.6x0.5m waar er 0.3m dikke bosgrond inzit,bloempotjes (stenen),stenen,boomschors,beetje coco's grond enz erin staan,de eerste min waren ze ng stil maar dan was het verkenning hoor ,nu hopelijk op nakweek he,maar we zien wel :rofl:

Keer terug naar Diplopoda